صور نكت وكوميكس ... هتضحك يعنى هتضحك ^_^


صور نكت وكوميكس ... هتضحك يعنى هتضحك ^_^

من أجمل الأشياء تواجداً على الفيسبوك هى البوستات والمنشورات والصور المضحكه لأنها تزيل عنك الهم والغم وتجعلك تضحك وتبتسم فى جو إجتماعى جميل . ولأن هذا الجو لذيذ وجميل والضحك مفيد ويطيل العمر كما يقولون . فقد قررت أن أضع لكم هنا بعض أجمل الصور المضحك على الانترنت لتقوموا بمشاركتها ونشرها على الفيسبوك وجوجل بلس وكذلك تويتر وباقى الشبكات والمواقع الإجتماعيه الجميله . أتمنى أن تستمتعوا بهذه الصور .
أول صوره مكتوب بها : من أجمل أحاسيس الطفوله على الاطلاق لما حد يدخل الفصل وينادى اسمك ويقولك تعالى بشنطتك باباك جه ياخدك .... بتحس زى مايكون جالك اعفاء من الجيش .
المدرسة والدراسه الفصل النكت نكته كوميكس هزار صور صوره

صور عن الدراسة والمذاكره عايزين نشوف سنانك :D عايزين نشوفك بتضحك مبتسم بتذاكر بنفس دى كوميكس و هزار و نكت واسحبى اسديكى ازومل أبرنس اساحبى هتضحك يعنى هتضحك معنا فى أرض الضحك comics pics pictures
شوف ومش هتندم هتضحك يعنى هتضحك
الصوره التانيه مكتوب عليها : عاطف دخل كلمة سكر فى جمله مفيده ؟؟
رد عاطف وقال : شربت شاى الصبح امستر.... المستر قاله : أمال فين السكر ؟
رد عاتشف وقاله : فى الشاى ! ^_^

سؤال فى الفصل اضحك أرض الضحك
عارف يا عاتشيف ليه مش بنحب نذاكر ؟ ليه يا واد يا اساحبى ؟؟؟؟ اقرا كلمة منهج بالعكس يا فالح :D جهنم ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
كوميكس هزار صور ضحك منهج جهنم ارض الضحك
اساحبى ماسك كتاب الرياضيات وماسك عقله بإيده التانيه وبيقلهم : يلا بوسو بعض وتصالحو.
من اجمل الصور على الامتحانات والمذاكره على الانترنت حيث يعانى الكثير من الطلبه من عدم القدره على التركيز فى الكتاب وكذلك الانشغال بأشياء أخرى غير المذاكره فى الكتاب المدرسى ولذلك تكون هذه الصوره من أقوى الصور المعبره عن هذه الحاله .


مصالحة الكتاب على العقل..ارض الضحك..كوميكس هزار ابتسامه
احصائيات مثيره للضحك والفصلان اقرا اساحبى .
الطالب المصرى لما ييجى يذاكر 20 فى الميه يغنى ويشتغل مطرب ، و 10 فى الميه يعد صفحات الكتاب والصفحات اللى ذاكرها والصفحات اللى لسه مش ذاكرها وشغال عداد صفحات ، و 70 فى الميه يشتم فى اللى حط المنهج .
بيصعبوا عليا اللى بيحطوا المنهج لأنهم بيتشتموا اكتر من عدد دقايق و ساعات عمرهم ههههههه
الطالب المصرى لما يذاكر .. صور كوميكس هزار أرض الضحك
لما الدكتور يقعد تيرم كامل عشان يخلص ماده احنا بنخلصها فى ليله يبقى مين اللى المفروض يبقى دكتور ... قصه تستحق التأمل أساحبى أزومل .
الطالب المصرى ذكى بالفطره والفطيره هههههه .
نظرية رياضيه .. قصة تستحق التأمل .. دكتور كلية جامعه
تعريف المذاكره ... هى الجلوس على النت مع الشعور بالذنب .
مع انتشار استخدام شبكات التواصل الاجتماعى وخاصةً الفيسبوك و جوجل بلس و تويتر انتشر التواجد على الانترنت بين الطلاب واصبح يستهلك وقت طويل على الشبكات الاجتماعيه بعيدا على المذاكره والكتاب بالاضافه الى الجاذبيه التى يملكها موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك حيث هناك الصفحات والجروبات والاصدقاء والكثير من الضحك الهزار والكوميك .
اصبح موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك أحد اهم الاماكن على الانترنت لجميع الناس حتى ان طلاب المدارس والجامعات اصبحوا يتواصلون عبر جروب أو مجموعه لكل مجموعه أو فرقه من كل عام دراسى جامعى مما يزيد من جاذبيه الفيسبوك وادمانه حيث يقلل عدد الساعات اليوميه التى يقضيها الطالب فى الاستذكار ويكمن الخلل فى عدم تنظيم الوقت .
تعريف المذاكره هى الجلوس على النت مع الشعور بالذنب ارض الضحك

ذات مومنت لما تعرف سؤال كامل فى الامتحان يو فيل لايك خمسه عليا خمسه عليا .
كان هذا من المنشورات الساخره على الامتحانات ومن يضيعون وقتهم على الفيسبوك وبمشاغل اخرى متجنبين الكتاب المدرسى وهو اهم بالطبع .
لما تعرف سؤال كامل فى الامتحان .. أرض الضحك
ذات مومنت لما المدرس يقول هعملكم امتحان مفاجئ يو فيل لايك هواى يو دو زيس ؟ هواى ؟
ليه يا دكتور امتحان مفاجئ ليه .. اعتبرنى اخوك ياخى ترضى ان اخوك يتعمله امتحان مفاجئ يا خى اعتبرنى ابنك ترضى ان ابنك يتعمله امتحان مفاجئ .. ليه كده يا دكتور؟؟ ليه؟؟
كان هذا من كوميكس باسم يوسف الدكتور والاعلامى المشهور على اليوتيوب والفضائيات المصريه .
باسم يوسف المدرس المعلم هعملكم امتحان مفاجئ ارض الضحك كوميكس
ذات مومنت لما تسأل البنت اللى جنبك فى الامتحان وتقولك مش بغشش حد ! يو فيل لايك .. انتى جايه تتوبى هنا !
كان هذا الكومكس من كوميكات اللمبى محمد سعد فى احد افلامه الشهيره المضحكه .

البنت .. انتى جاية تتوبى هنا .. ارض الضحك
ذات مومنت لما تكون بتحل فى سؤال اختر choose ... بص احنا نختار دى e  ودى نختارها ايه ! نختارها e بردوا .. انا بحب ال e ولا نخليها d .
طبعا سؤال اختر هو من الاسئله التى يمكن تلقيبها بالسهل الممتنع لأنها الصعبه السهله . انتهت الخطبه والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .
حل الاختيارى .. كوميكس ارض الضحك
ذات مومنت لما طالب هندسه يروح الكليه عشان يشوف النتيجه هى فيل لايك ولا اى اندهاش !!!!!
طلاب هندسه يعنى ضغط الدماغ يعنى الرياضيات بكل ماتحمل الكلمه من معنى يعنى سمعنى احلام سلام لكلية هندسه وشباب واحلى بنات كلية هندسه ...
طالب كلية هندسه لما يروح يشوف النتيجة ارض الضحك
كفر جميل للفيسبوك مكتوب عليه .. يوم ما هفكر اذاكر هكون بهزر اكيد . حيث يضعه معظم الدحيحه على الفيسبوك فى ايام الامتحانات ويكون من الاشياء المسليه ان تكتب لهم ما يُفسد عليهم البوست هههههههههه .
يوم ما افكر اذاكر هكون بهزر اكيد .. ارض الضحك
من اجمل المنشورات والصوره للفيسبوك فى ايام الامتحانات ايضاً هذا الكفر الرائع الغلاف للفيسبوك المكتوب عليه : عامل نفسى بذاكر وايموشن لابس نظاره وبدأ يذاكر ههههه لذيذ !!!
عامل نفسى بذاكر .. ثانوية عامه .. كلية .. جامعه ..ارض الضحك
صور للفيسبوك تعبى عن الارهاق والتعب من المذاكره حيث انخلعت عينيه ونظارته وملقاه على الكتاب ومكتوب اسفل كل هذا كلمه امتحان باللغه الانجليزيه exam اتمنى لكم المجتهدين والذين يذاكرون بذكاء التوفيق والتفوق وليس مجرد النجاح .
الامتحان الامتحانات المدرسه الثانوية الكليه الجامعه كوميكس اسحبى اسديكى ارض الضحك
رمضان مبروك ابو العالمين حموده يقول فى غلاف كفر للفيس بوك رائع : ابشركم بسنه سوده . حيث يمسك بالميكروفون فى شكل درامى مائل حاملا العصا الشهيره فى يده .
هذا البوست مناسب لبداية الدراسه حيث الهزار والضحك والمرح على الفيسبوك فى بداية العام الدراسى الجديد .
ابشركم بسنه سوده .. كفر فيسبوك .. صور فيسبوك
للنوم اثناء المذاكره جاذبيه اكبر من جاذبية الارض . حيث ينام الكثيرون اثناء المذاكره من الارهاق والتعب وخاصة ارهاق الدماغ والعينين اثناء الاستذكار وخاصةً ان كانت المذاكره لوقتٍ طويل .
كوميكس عن المذاكره .. صور هزار كوميكس ساخر هزلى للضحك ارض الضحك
و رجعنا للمدرسه تانى يادى النيله . هذا منشور صور للفيسبوك حيث يعبر عن الغضب والحزن على الرجوع الى الدراسه وغلاسة اليوم الدراسى حيث يتكلم عن رجعنا للمدرسه رجعنا صغيرين وبالانجليزيه back to school .
يادى النيله .. رجعنا للمدرسه تانى .. ارض الضحك
غلاف للفيسبوك معبر جدا على الارهاق والتعب من المذاكره وطول المنهج الدراسى وغلاسة اليوم الدراسى الطويل حيث يوجد فى هذه الصوره هيكل عظمى مرمى على بعض نماذج الامتحانات فى وضع يثير الشفقه والرحمه والغضب .
هيكل عظمى مذاكرة مخنوق حزين الثانوية العامه كلية هندسة طب علوم حاسب حاسبات
هذه احدى الصور الدراميه بالفوتوشوب حيث تظهر طالبه أو تلميذه وهى تكتب وامامها بعض الكتب وقد انخلعت عينيها فى نظارتها وتعلقت فى رأسها فى مشهد مضحك مبكى على حال الدراسه . كفر جميل للفيسبوك للبنات خاصةً .
بذاكرة مذاكره فحوليت .. ارض الضحك .. ذاكر ذاكر
دكتور الحقنى مش فاهم حاجه صدقنى .. حيث يتوه الطلاب فى النظريات العلميه ولا يعلمون معنى اى شئ منها وخاصة ان كانت بعيده عن الحياه اليوميه . وان كانت رياضيه او فيزيائيه احصائيه حيث هذه الاشياء تجعل ادراك المعلومه صعب جدا ويقوم الطالب باستيعاب المعلومه وفهمها بعد وقت طويل من الشرح والاستفسار والاستذكار . ربنا يوفقكم جميعاً .

دكتور الحقنى مش فاهم حاجه صدقنى ..المذاكره ارض الضحك

لكى تضحك كل يوم، نزّل تطبيق اضحك من قلبك على هاتفك الأندرويد واستمتع يومياً بإشعار به نكتة أو موقف مضحك يرسم الإبتسامة على وجهك.

أتمنى أن تكون هذه الباقه من الصور قد نالت اعجابكم وتقوموا بمشاركتها او بعض منها على مواقع التواصل الاجتماعى وخاصة الفيسبوك. وكذلك اتمنى لكم عام دراسى جميل ومفيد بدون ارهاق ولا تعب وانصحك ان تذاكروا بذكاء وليس بجهد ووقت طويل حيث الاستذكار فى ساعتين يوميا بتركيز وفهم واستيعاب صحيح افضل بكثير من الاستذكار طوال اليوم مع تشتت الذهن والشرود وعدم التركيز والملل . اتمنى لكم التوفيق والنجاح بل والتفوق أيضاً .

2 comments: